Unite Europe 2017の動画が公開されました。
ちなみに内容は英語です。
動画
内容
英語だとパっと見たいものが見つからないかもなので、簡単にGoogle先生に翻訳してもらった物を少し調整した物を置いておきます。
- VRefugees - Building empathy for refugee journeys through VR
VRefugees - VRによる難民の旅の共感を構築する - State of play: Modern game development
遊びの現状:現代ゲームの開発 - Get the most out of Vulkan and MGD in Unity 5.6
Unity 5.6でVulkanとMGDを最大限に活用する - Latest Samsung immersive technologies empowering Unity devs
Unityデベロッパーに力を与える最新のSamsung の没入型テクノロジー - How Unity's Serialization system works
Unityのシリアライゼーションシステムのしくみ - Extending Timeline with your own playables
独自のPlayableでTimelineを拡張する - War Child: How gaming is changing children's lives
戦争の子供:どのようにゲームは子供の生活を変えている - Visualizing geospatial big data in Unity
Unityで地理空間のビッグデータを視覚化する - Bake it 'til you make it: An intro to Lightmaps
Lightmapsの紹介 - Protecting your games from threats
ゲームを”脅威”から守る - Native video playback in Unity
Unityでネイティブビデオ再生 - See how Cinemachine can revolutionize your cameras
CinemachineがCameraに革命を起こす - A walkthrough of Morph 3D character creation
Morph 3Dキャラクター作成のウォークスルー - Designing AR experiences in real environments
実環境でのAR体験の設計 - Photon vs UNet: multiplayer architecture explained
Photon vs UNet:マルチプレイヤーアーキテクチャの説明 - Squeezing Unity: Tips for raising performance
Squeezing Unity:パフォーマンスを高めるためのヒント - Building a better Unity
Unityを良くする方法 - The AAA graphics of Spellsouls: achieving 60FPS on mobile
Spellsouls:モバイルでAAAグラフィックスを60FPSで - Beyond novelty: Creating compelling VR content
Beyond novelty:魅力的なVRコンテンツを作成する - The potential of Unity WebGL with AirConsole
AirConsoleを使用したUnity WebGLの可能性 - Build your team with Unity Connect
Unity Connectでチームを作る - Breathing life into physical objects through AR
ARを通して物理的なオブジェクトに命を吹き込む - Shadow Fight 3: forming a style
Shadow Fight 3:スタイルを形成する - VRTK - Making VR development easier for all
VRTK - すべての人に、簡単にVR開発を - Building native games for Facebook Gameroom
Facebook Gameroomのネイティブゲーム開発 - Every millisecond counts: How to render faster for VR
Every millisecond counts:VRのレンダリングの高速化 - Optimizing our Workflow for Lightfield
Lightfieldのワークフローの最適化 - Steam platform overview and upcoming store updates
Steam プラットフォームの概要と今後のストアの更新 - The Unity particle system: features and tips
Unityパーティクルシステム:機能とヒント - Creating interactive 360 experiences in Unity
Unityでインタラクティブな360体験を作成する - Deep dive into Git and Git LFS
GitとGit LFSの深淵 - C# job system & compiler
C#Job Systemとコンパイラ - Assault Android Cactus postmortem
アサルト・アンドロイドカクタスのポストモーテム - Looking back at Arizona Sunshine
Arizona Sunshineを振り返る - VR Techniques, Tips and Tricks
VRテクニック、Tips & Tricks - How to be a resourceful Unity developer
便利なUnity開発者になる方法 - Let's build an EditorVR tool together!
EditorVRツールを一緒に作りましょう! - How Futureplay's F2P mobile games soared
FutureplayのF2Pモバイルゲームがどのように急増したか - Character to player: a 12-step program
キャラクターからプレイヤーへ:12ステップのプログラム - VR and AR applications in car development
車開発におけるVRおよびARアプリケーション - The Real-time VFX of Spellsouls
SpellsoulsのリアルタイムVFX - Practical guide to profiling tools in Unity
Unityにおけるプロファイリングツールの実践ガイド - Making a business case for HoloLens: dev & sales
HoloLensのビジネスケースを作る:開発とセールス - Use Timeline and Cinemachine to mix game & cutscenes
Timeline とCinemachine を使ってゲームとカットシーンをミックスする - AR prototyping for the HoloLens with Unity
Unityを使用したHoloLensのARプロトタイピング - Can VR enhance myoelectric prosthetic training?
VRは筋電義手トレーニングを強化できますか? - Finding the path: New navigation features
パスの検索:新しいナビゲーション機能 - Building an easy to use menu system
使いやすいメニューシステムの構築 - 10 tips to monetizing games to millions across SEA
SEAでゲームを収益化するための10のヒント - Streamlining Game Development with Unity Teams
Unity Teamsによるゲーム開発の合理化 - Overview of Timeline & Cinemachine
Timeline とCinemachineの概要 - Performance optimization for beginners
初心者のためのパフォーマンスの最適化 - Multi-scene editing in Unity for FAR: Lone Sails
Unity for FARのマルチシーン編集:Lone Sails - How we got GoNNER on Nintendo’s latest console
任天堂の最新コンソールでGoNNERを入手した経緯 - What's new from Daydream and Tango
Daydream とTangoの新機能 - Shadow Tactics: Blades of the Engine
Shadow Tactics: Blades of the Engine - Making Lions Dance: Wooga’s workflow and tools
メイキングLions Dance:Woogaのワークフローとツール
感想
こう見ると、Timeline とCinemachineは結構推してますね
関連
ちなみにUnite 2017 Tokyoの動画も公開されてます。