テラシュールブログ

旧テラシュールウェアブログUnity記事。主にUnityのTipsやAR・VR、ニコニコ動画についてのメモを残します。

【Unity】Unite Europe 2017の動画が公開

Unite Europe 2017の動画が公開されました。

ちなみに内容は英語です。

動画

www.youtube.com

内容

英語だとパっと見たいものが見つからないかもなので、簡単にGoogle先生に翻訳してもらった物を少し調整した物を置いておきます。

  • VRefugees - Building empathy for refugee journeys through VR
    VRefugees - VRによる難民の旅の共感を構築する

  • State of play: Modern game development
    遊びの現状:現代ゲームの開発

  • Get the most out of Vulkan and MGD in Unity 5.6
    Unity 5.6でVulkanとMGDを最大限に活用する

  • Latest Samsung immersive technologies empowering Unity devs
    Unityデベロッパーに力を与える最新のSamsung の没入型テクノロジー

  • How Unity's Serialization system works
    Unityのシリアライゼーションシステムのしくみ

  • Extending Timeline with your own playables
    独自のPlayableでTimelineを拡張する

  • War Child: How gaming is changing children's lives
    戦争の子供:どのようにゲームは子供の生活を変えている

  • Visualizing geospatial big data in Unity
    Unityで地理空間のビッグデータを視覚化する

  • Bake it 'til you make it: An intro to Lightmaps
    Lightmapsの紹介

  • Protecting your games from threats
    ゲームを”脅威”から守る

  • Native video playback in Unity
    Unityでネイティブビデオ再生

  • See how Cinemachine can revolutionize your cameras
    CinemachineがCameraに革命を起こす

  • A walkthrough of Morph 3D character creation
    Morph 3Dキャラクター作成のウォークスルー

  • Designing AR experiences in real environments
    実環境でのAR体験の設計

  • Photon vs UNet: multiplayer architecture explained
    Photon vs UNet:マルチプレイヤーアーキテクチャの説明

  • Squeezing Unity: Tips for raising performance
    Squeezing Unity:パフォーマンスを高めるためのヒント

  • Building a better Unity
    Unityを良くする方法

  • The AAA graphics of Spellsouls: achieving 60FPS on mobile
    Spellsouls:モバイルでAAAグラフィックスを60FPSで

  • Beyond novelty: Creating compelling VR content
    Beyond novelty:魅力的なVRコンテンツを作成する

  • The potential of Unity WebGL with AirConsole
    AirConsoleを使用したUnity WebGLの可能性

  • Build your team with Unity Connect
    Unity Connectでチームを作る

  • Breathing life into physical objects through AR
    ARを通して物理的なオブジェクトに命を吹き込む

  • Shadow Fight 3: forming a style
    Shadow Fight 3:スタイルを形成する

  • VRTK - Making VR development easier for all
    VRTK - すべての人に、簡単にVR開発を

  • Building native games for Facebook Gameroom
    Facebook Gameroomのネイティブゲーム開発

  • Every millisecond counts: How to render faster for VR
    Every millisecond counts:VRのレンダリングの高速化

  • Optimizing our Workflow for Lightfield
    Lightfieldのワークフローの最適化

  • Steam platform overview and upcoming store updates
    Steam プラットフォームの概要と今後のストアの更新

  • The Unity particle system: features and tips
    Unityパーティクルシステム:機能とヒント

  • Creating interactive 360 experiences in Unity
    Unityでインタラクティブな360体験を作成する

  • Deep dive into Git and Git LFS
    GitとGit LFSの深淵

  • C# job system & compiler
    C#Job Systemとコンパイラ

  • Assault Android Cactus postmortem
    アサルト・アンドロイドカクタスのポストモーテム

  • Looking back at Arizona Sunshine
    Arizona Sunshineを振り返る

  • VR Techniques, Tips and Tricks
    VRテクニック、Tips & Tricks

  • How to be a resourceful Unity developer
    便利なUnity開発者になる方法

  • Let's build an EditorVR tool together!
    EditorVRツールを一緒に作りましょう!

  • How Futureplay's F2P mobile games soared
    FutureplayのF2Pモバイルゲームがどのように急増したか

  • Character to player: a 12-step program
    キャラクターからプレイヤーへ:12ステップのプログラム

  • VR and AR applications in car development
    車開発におけるVRおよびARアプリケーション

  • The Real-time VFX of Spellsouls
    SpellsoulsのリアルタイムVFX

  • Practical guide to profiling tools in Unity
    Unityにおけるプロファイリングツールの実践ガイド

  • Making a business case for HoloLens: dev & sales
    HoloLensのビジネスケースを作る:開発とセールス

  • Use Timeline and Cinemachine to mix game & cutscenes
    Timeline とCinemachine を使ってゲームとカットシーンをミックスする

  • AR prototyping for the HoloLens with Unity
    Unityを使用したHoloLensのARプロトタイピング

  • Can VR enhance myoelectric prosthetic training?
    VRは筋電義手トレーニングを強化できますか?

  • Finding the path: New navigation features
    パスの検索:新しいナビゲーション機能

  •  Building an easy to use menu system
     使いやすいメニューシステムの構築

  • 10 tips to monetizing games to millions across SEA
    SEAでゲームを収益化するための10のヒント

  • Streamlining Game Development with Unity Teams
    Unity Teamsによるゲーム開発の合理化

  • Overview of Timeline & Cinemachine
    Timeline とCinemachineの概要

  • Performance optimization for beginners
    初心者のためのパフォーマンスの最適化

  • Multi-scene editing in Unity for FAR: Lone Sails
    Unity for FARのマルチシーン編集:Lone Sails

  • How we got GoNNER on Nintendo’s latest console
    任天堂の最新コンソールでGoNNERを入手した経緯

  • What's new from Daydream and Tango
    Daydream とTangoの新機能

  • Shadow Tactics: Blades of the Engine
    Shadow Tactics: Blades of the Engine

  • Making Lions Dance: Wooga’s workflow and tools
     メイキングLions Dance:Woogaのワークフローとツール

感想

こう見ると、Timeline とCinemachineは結構推してますね

関連

ちなみにUnite 2017 Tokyoの動画も公開されてます。

www.youtube.com